dinsdag 1 juni 2010

D1-D2 intervaltraining

Gisteren niet getraind, voelde me moe en had last van mijn keel.
Vanmorgen weer iets beter, dus nadat de rest van het gezin was vertrokken me omgekleed en vertrokken richting de Koegorspolder, daar waar de vuilnisbelt van Terneuzen en omgeving zich bevindt.Het was maar een sombere, triestige ochtend wat het weer betreft en dat slaat toch altijd weer een beetje op je eigen gemoed. Mijn benen en gestel algemeen hadden er niet echt veel zin in, maar ik weet van mezelf dat dit na 1 uurtje weer kan omslaan. Het rondje door de Koegors gaat parallel aan de Tractaatweg tot aan het viaduct van Schapenbout, dan naar rechts richting de vuilnisbelt en weer terug naar het startpunt, rondje is net iets meer dan 6km. Het plan was om 10 ronden te rijden waarbij een rondje D1 wordt gevolgd door een rondje D2 en zo verder.
De windmolens stonden er raar bij, ze stonden met hun neus naar verschillende richtingen en het ene moment draaiden ze hard en het volgend bijna niet. Zo voelde de wind ook aan, continu draaiend en verscillend in kracht, dus een lekker constant tempo draaien viel niet mee.
Op de achtergrond heb je daar ook nog de Yara, 1 van de toonaangevende fabrieken in de kanaalzone waar ze aardgas, lucht, stoom en dolomietsteen gebruiken om minerale meststoffen te produceren.


Yara Sluiskil is de grootste industriƫle verbruiker van aardgas in Nederland (1,8 miljard m3per jaar)
De jaarlijkse producties zijn:
* ammoniak (1.700.000 ton)
* salpeterzuur (1.270.000 ton)
* ureum kunstmest (750.000 ton)
* nitraat kunstmest (1.800.000 ton)
* vloeibare CO2 (425.000 ton)

Wereldwijd werkt er zo'n 8000 man.

Het eerste uur draaide het voor mijn gevoel voor geen meter, maar gaandeweg ging het beter en het laatste D2 rondje ging zelfs nog het snelst.
In totaal 74 km gereden tegen een gemiddelde hartslag van 140bpm en gem.snelheid van 31,8 km/h. Morgenochtend een krachttraining gepland op de Tacx.
Gisteren de bevestiging gekregen van mijn inschrijving voor De Marmotte, ik heb startnummer 578, het komt dus al akelig dichtbij!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten