zaterdag 29 mei 2010

Week update.

Sorry voor de verlate update, vanwege drukke sociale verplichtingen en andere zaken.
Afgelopen maandag lekker naar het strand geweest met Martin en Marian, het was een heerlijke dag en we hadden Lance ook meegenomen. Vorig jaar was hij nog maar een pup en verstopte zich dan onder ons strandbed en we zagen hem een hele dag niet. Nu is hij een grote vent geworden, maar was reuze lief, legde zich lekker in de schaduw en ging af en toe lekker zwemmen. Zo'n dag maak je zelfs in de zomer niet veel mee, helaas moesten we op tijd naar huis, want ik moest nog de nacht in en Nikki kwam om 18:00h thuis van een verjaardagsfeestje.
Woensdag dus uit de nacht gekomen en begonnen aan mijn vrije weekend. De 2 nachten ware weer een echte crime, vechten tegen de slaap en eenmaal thuis amper slapen (zo'n 3 a 4 uur per dag). De laatste nacht overigens ook nog 12 uur gelopen. Woensdag dus niet getraind en mijn rust genomen. Donderdagochtend vertrokken voor een ritje van 100km, toen ik nog maar net uit de straat was, gaf mijn hartslagmeter al hoog D2 aan (150bpm), ik had de nachtdiensten dus nog niet verteerd! Ik nam toen een risico door niet meer naar mijn hartslag te kijken en gewoon op gevoel door te rijden, er stond een aardig windje, maar de benen voelden best goed.
Via Hulst, St Jansteen, Koewacht, Heikant, Zuiddorpe, Sas van Gent, Philippine, Ijzendijke, Schoondijke, Nr1, Hoofdplaat, sluizen naar huis.Uiteindelijk precies 100km op de teller tegen 32,8 km/h gemiddeld en een gem hartslag van 158bpm!!! (gem cadans 105rpm, dus met de souplesse zit het wel goed)
Een hele pittige training dus die niet echt overeen kwam met het gevoel dat ik erbij had, was dus heel benieuwd naar het gevoel de volgende ochtend.

Gisteren een lange duurrit in D1 gepland, de benen voelden toch wel zwaar aan en overall nog een beetje lamlendig. Om 08:15h vertrokken om mijn vaste trainingsrondje van 60km via St Jansteen, Zuid/Westdorpe, Sas enz te rijden en dan afhankelijk van hoe het zou gaan dit meerdere malen rijden. Na ieder rondje even thuis stoppen om de bidons te vullen en eventueel rantsoen in te slaan. Mijn hartslag was gelukkig normaal bij het weg rijden en kon ik mooi in D1 houden. Er kwam wel steeds meer wind , die uit het noordwesten kwam wat heel nadelig is op mijn rondje, want dan heb ik er alleen geen last van vanaf thuis naar Hulst.
Ik houd echter nooit rekening met de windrichting, want ik kan hem toch niet draaien tijdens De Marmotte, dus gewoon omgaan met de omstandigheden. Vorig jaar maakte ik deze periode de fout om me te focussen op de gem. snelheden ipv mijn hartslag, ik vermeld de snelheid wel, maar het doel is netjes in mijn zones te trainen. Het ging me best aardig af en na 2 ronden besloot ik om voor de volle 200km te gaan, dus de laatste ronde verlengd door vanaf Sas naar Philippine te rijden, de Braakman, via de brug van Sluiskil naar huis en dan nog een klein rondje door de polder. Uiteindelijk dus 200km gereden met een gem hartslag van 132bpm (netjes midden D1) en gem snelheid van 29,4km/h. Was toch wel tevreden, zeker gezien de wind die er zat. vandaag nog 1 uurtje losgereden, lekker ontspannen met hartslag onder de 122 bpm en totaal 27km. De Marmotte kriebels beginnen toch al aardig te komen, nog 1 maandje en dan zijn we vertrokken naar de Alp. Dus nog 4 weken om de boel scherp te stellen, mijn gewicht zakt ook langzaam door, ik kom van 76,5kg en zit nu op 71,5kg. Net onder de 70kg zou mooi zijn, maar is geen doel op zich. Morgen weer gaan werken in de ochtend en een rustdagje nemen.
Ik hoop zo lekker door te kunnen blijven trainen, het vertrouwen stijgt in ieder geval met de dag.

1 opmerking:

  1. Hey Angelo,

    Toch weer mooi een 200 km ritje gereden zie ik. Laatste 2 weken voor de marmotte training wat terug brengen. Regel is zelfs halveren maar als het gevoel goed blijft is dat niet direct nodig. In ieder geval niet te intensief meer trainen in de laatste 2 weken.

    Groeten,

    Angelo.

    BeantwoordenVerwijderen